Isnin, 14 Mei 2012

Ikhlas menerima diriku yg serba kekurangan..


didedikasikn untuk my dear.. ^_^

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“ Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia? ”
“ Apa kau buta, atau kau pura-pura suka ”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
sambil berkataTerus kau cubit dagu aku, 
“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah itu saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua..
saya kenal sayang saya”
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata2 demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua.. ;) 


Berdasarkn lirik lagu tu maybe kter boleh paham, lgu ny ditujukn untuk BF dye.. yg gurlz ny x puas atie knp dye dipilih sbg GF abadi lelaki tu.. Then gurlz ny ceritakn balik melalui lagu.. kononnye gurlz ny x sesuai untuk BF dye.. blerw dye x puas atie dye tnye balik BF dye.. n BF dye jawab mengikut tulisan wane purple tu n gurlz tu jawab mengikut tulisan wane hijau n merah tuu.. 
Time tu gurlz ny nyanyikn untuk BF dye time dowg couple n BF dye maikn gitar.. wah~ sweetnyer..!! =D
and skunk~~~~~~ downg da kawen...!!! 

ny haa pic downg --> 

Tp lagu tu pun sebenarnye mmg ade kena mengena ngn dylla n my dear..
My dear pun x kesa ttg dr dylla even dye tau yg dylla ny sedikit berisi ( sedikit aje la.. haha ) Firstly dylla tertanye jgk, " dye tgk aq ny dye x cakap pape pun " mase mule2 jmpe nk jgk tnye dye, dye x kesa ke ngn dr dylla ny, tp x sedia agy nk tnye.. Then cmpai satu mase xsilap yg my dear dtg uat kali ke3 n time tu nenek dylla ade..dye bru kenal my dear.. n tokma tnye.. " haluusnye dye, umur bpe tu, nmpk matang angah dr dye " haha.. biar betik.. alaa.. mmg body my dear haluus mulus pun.. badan dye jnis susah nk naek berat yg dylla ny plak sng nk naik, adehh~ ase x yakin pd diri plak.. n lepas dr tu mk plak tnye " angah, shahiran x kesah ke dapat pmpuan lebeyh berisi dari dye, besenya org malu, risau jgk nant x pasal2 dye tggl angah plak " n dylla pun cakap " eeiii... ma ny~ jgn la ckp cm tuu :'( ermm.. xtau la, angah x tnye lg, nk tnye jgk tp segan la nth ape yg dye akan ckp nant " lame punye lame dylla pun tnye my dear dylla nk dye jujur ttg dr dylla.. n akhrnya my dear ckp " mula2 mama dtg umah papa, papa xpndg pun yg laen papa tgk muka mama, baek je.. tu yg penting bg papa, biar mcm mne pun bentuk fizikal mama papa terima n yg lebeyh penting papa tau niat atie mama btol2 ikhlas sayangkn papa, rupa paras x penting " blerw my dear cakap mcm tu, menitik air mata dylla :'( .. mcm x percaya la yg my dear x kesah dylla ny chubby, n yg sebenar2nye xpernah pun ex dylla tegur pasal badan dylla. tp entah npe dylla yg ase x yakin plak ngn bentuk badan sendiri.. mungkin sbb mk yg slalu push ttg bentuk badan dylla.. Ermm.. berat badan dylla naek mendadak time awal tahun 2011 coz time tu putus ngn EX dylla, mengikut kajian la kn blerw pompan tensyen dye akn makan sebanyak2nye last2 mkn choclate, mcm tu la ngn dylla, coz time tu dylla da fed up ngn dr dylla n cakap " mentang2 la sume jantan tgk badan aq n lepas da borink tayang aq ny gurlfren kau, kau campak je aq mcm tu, jantan kn. nk body lawa2, dada besar, bontot besar, kau tgk la leps ny aq jd gmok aq da xnk da ade lelaky yg suke kt aq..! " lepas dr tu dylla start mkn banyak spaye xde sape dapat ngorat dylla agy.. tp still ade.. entah la.. nk cakap pun x kena.. Tp siyesly la, orang laen yg ngorat dylla, terus dylla REJECT sehingga la dylla jmpe my dear.. n mulai dr ary tu dylla mula sayangkn my dear lebeyh dr segalanya.. sbb my dear terlalu baek, baek yg amat.. My dear mmg betol2 x kesah ttg dr dylla.. ALHAMDULILLAH..

Tme kasih ye sayang sbb sudi terima mama yg serba kekurangan.. :')
abah penah cakap, kadang2 tu Allah tentukan jodoh yg serba kekurangan untuk kter supaya kter x riak dgn ape yg kter ade, tp sesungguhnya segala yg diciptakn oleh Allah sumenye sempurna belaka.
Yg hebat x semestinya untuk yg hebat, yg lemah x semestinya untuk org yg lemah..
Tp Allah da tetapkn yg hebat tu digabungkn dgn yg lemah.. :')







 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan